ÁSZF
Általános szerződési feltételek
A jelen ÁSZF
tartalmazza a www.illathaz.hu (továbbiakban Webáruház)
használatának feltételeit az alábbiak szerint:
A Webáruház címe: www.illathaz.hu
A webáruház üzemeltetőjének (továbbiakban Szolgáltató)
adatai:
Cégnév:
Kulcsár István (egyéni vállalkozó)
Székhely címe: Nyíregyháza, Rákóczi út 82.
Statisztikai számjel: ….
Adószám: 51760128-2-35
Bankszámlaszám : 11744003-20398136
Ügyfélszolgálat/Áruház
adatai:
Cím: 4400
Nyíregyháza, Rákóczi út 82.
Telefon: +36 42 504 232
E-mail: info@illathaz.hu
Nyitva tartása: Hétfő – Péntek, 10:00 – 17:00
Az általános
szerződési feltételek elfogadása
1. A regisztráció illetve vásárlás
során (mindkét esetben) a felhasználó, ha a Webáruház
szolgáltatásait igénybe kívánja venni, akkor köteles elfogadni a jelen ÁSZF
feltételeit, amit az űrlapon található jelölő négyzet kiválasztásával tehet
meg. Az ÁSZF feltételeinek elfogadása esetén a jelen ÁSZF szerinti szerződés
jön létre a Szolgáltató és a Webáruház felhasználója
között.
2. Ha a felhasználó az ÁSZF feltételeit
nem fogadja el, akkor nem veheti igénybe a Webáruház
szolgáltatásait. Nem regisztrálhat és nem küldhet
megrendelést sem.
A
megrendelés lépései:
1. Regisztráció (csak érvényes
adószámmal rendelkező vállalkozás esetén)
2. A megrendelés összeállítása (kosár használata)
3. A megrendelés elküldése a kosárból
4. A megrendelés visszaigazolása a
kosár tartalmáról
5. Az elkészített számla számának, végösszegének és az esetleges rendelt
mennyiség eltérésének megküldése a vevő részére
Az
adásvételi szerződés létrejötte:
1. Ha a felhasználó megrendelést küld a
Webáruház oldalain és a szolgáltató a megrendelést e-mailben
visszaigazolja adásvételi szerződés jön létre a vásárló (felhasználó) és a
szolgáltató között. (Ha a megrendelés megérkezését visszaigazoló e-mail a
vásárlóhoz 48 órán belül nem érkezik meg, akkor a vásárló mentesül az ajánlati
kötöttség alól, nem köteles a megrendelt terméket megvenni, a szolgáltatást
igénybe venni.)
2. A felhasználó elfogadja, hogy az ily
módon kötött szerződés írásban megkötöttnek minősül és arra Magyarország joga
irányadó. A szerződésre a jelen ÁSZF rendelkezései vonatkoznak.
3. A szerződés magyar nyelven jön
létre, a Webáruház elektronikus formában,
automatikusan tárolja
A termék
lényeges tulajdonságai
A termék
lényeges tulajdonságait a felhasználók megtekinthetik a termékek bemutató
oldalain.
Árak
A Webáruházban közzétett árak ÁFÁ-val
növelt bruttó árak, amelyek csak a termékek árát tartalmazzák. A szállítási
költség a mindenkori „GLS
General Logistics Systems Hungary Csomag-Logisztikai
Kft.” (továbbiakban csomagküldő szolgálat) által alkalmazott díjszabás alapján
alakul (https://gls-group.eu/HU/hu/home).
Kiszállítás,
személyes átvétel
1.
A szállítási
határidők a raktárkészlettől függően változnak. Amennyiben, ha olyan terméke(ke)t vásárol a
felhasználó, amely(ek) nincsenek raktárkészleten,
arról a Weboldal üzemeltetője e-mail –ben értesítést
küld.
2.
A
raktárkészleten lévő termékek kiszállítását a csomagküldő szolgálat végzi. A
szolgáltató, a vásárolt (raktárkészleten lévő) termékeket, 5 munkanapon belül,
becsomagolva a csomagküldő szolgálatnak átadja.
3.
A vásárló
köteles a kiszállítás (vagy személyes átvétel) időpontjában a csomag
sértetlenségét ellenőrizni. Sérült csomagolás esetén a hibát a helyszínen
jegyzőkönyvben kell rögzíteni, melynek másolatát a reklamacio@illathaz.hu e-mail címre meg kell küldeni.
Lehetséges
fizetési módok
1. Személyesen, készpénzben
2. Az áru átvételével egyidejűleg
(utánvétel)
3. Banki átutalás (előre utalás)
Elállási jog
Ön 14 napon belül jogosult indokolás nélkül elállni e
szerződéstől. Hasonlóképpen, ha a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés
esetén a szerződés teljesítése megkezdődött, Ön jogosult 14 napon belül
indokolás nélkül felmondani a szerződést.
Az elállási / felmondási határidő az a szerződés
megkötésének napjától számított 14 nap elteltével jár le
Ha Ön elállási/felmondási jogával élni kíván, elállási
/ felmondási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni
(például postán, telefaxon vagy elektronikus úton küldött levél útján) az
alábbi címre: Kulcsár István, 4400 Nyíregyháza Rákóczi út 82.
Tel.: +36 42 504 232
Fax.: +36 42 504 233
Ön határidőben gyakorolja elállási / felmondási jogát,
ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási/felmondási
nyilatkozatát.
Az elállás/felmondás
joghatásai
Ha Ön eláll ettől a
szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb az Ön elállási nyilatkozatának
kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatérítjük az Ön által teljesített
számla végösszegét csökkentve azokkal a többletköltségekkel, amelyek a
szerződés-elállás miatt merültek fel. pl.: fuvarköltség, banki költség, egyéb
kezelési költség) A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott
fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha Ön más fizetési
mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja. A visszatérítést mindaddig visszatartjuk, amíg vissza nem kaptuk a terméke(ke)t azok sértetlenségét
nem ellenőriztük.
Ön köteles számunkra vagy az általunk megbízott
személy / cég számára a terméke(ke)t
indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől
számított 14 napon belül visszaküldeni vagy átadni. A határidő betartottnak
minősül, ha a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket. A termék(ek) visszaküldésének
közvetlen költségét Ön viseli. Ön kizárólag akkor vonható felelősségre a
termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének,
tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot
meghaladó vagy nem rendeltetésszerű használat miatt következett be.
Ha Ön kérte, hogy a felmondási határidőn belül
kezdődjön meg a szolgáltatás teljesítése, felmondása esetén Ön köteles
megtéríteni számunkra a szerződés megszűnésének időpontjáig arányosan teljesített
szolgáltatásért járó összeget. Hasonlóképpen visszatérítjük az Ön által
nyújtott ellenszolgáltatás azon részét, amely meghaladja az általunk nyújtott
szolgáltatás ellenértékét.
Elállási
nyilatkozatminta
(csak a szerződéstől való elállási/felmondási szándék esetén töltse ki és
juttassa vissza)
Címzett:
Kulcsár István, 4400 Nyíregyháza Rákóczi út 82.
Tel.: +36
42 504 232
Fax.: +36
42 504 233
e-mail:
reklamacio@illathaz.hu
Alulírott/ak
kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási
jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére
vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében:
Szerződéskötés időpontja időpontja:
A fogyasztó(k) neve:
A fogyasztó(k) címe:
A fogyasztó(k) aláírása:
(kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén)
Kelt
A
kellékszavatosságról, a termékszavatosságról és a jótállásról szóló tájékoztató
1.
Kellékszavatosság
Fogalma: A kellékszavatosság lényegében azt
jelenti, hogy bármilyen termék eladásáról is legyen szó, a kötelezett (a termék
eladója, a szolgáltatásnyújtást teljesítő fél) a termék hibájáért (pontosabban:
a vásárláskor a termékben már meglévő hiba-ok miatt bekövetkező hibáért)
kellékszavatossági felelősséggel tartozik.
Az adásvételi szerződésekben az eladói pozícióban
lévő fél ezen felelősségét csakis a termék olyan hibája alapozza meg, amely
hibának az oka már megvan a termékben a vásárlás pillanatában is, csak akkor
még nem felismerhető (ezért nevezik rejtett vagy gyártási hibának).
Az eladó kellékszavatossági felelőssége objektív,
vagyis független attól, hogy tudta-e, hogy hibában (pontosabban hiba-okban)
szenvedő terméket adott el, vagy sem, tehát a jóhiszemű eladó is felel a hibás
teljesítésért a vevővel szemben. (A rosszhiszeműség a vevő esetleges
kártérítési igényének érvényesítése szempontjából releváns körülmény.)
forrás: http://fogyasztovedelem.kormany.hu/node/146
Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?
Ön a Kulcsár István egyéni vállalkozó hibás teljesítése esetén a
vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári
Törvénykönyv szabályai szerint.
Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?
Ön - választása szerint - az alábbi
kellékszavatossági igényekkel élhet:
Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve,
ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a
vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan
többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérhette, úgy
igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a
vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy
- végső esetben - a szerződéstől is elállhat.
Választott kellékszavatossági jogáról egy
másikra is áttérhet. Az áttérés költségét azonban Ön viseli.
Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?
Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul,
de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő 1 munkanapon belül
közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől
számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem
érvényesítheti. Használt dolog esetén ez 1 hét.
Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
Ön a vállalkozással szemben érvényesítheti
kellékszavatossági igényét. Kivételt képeznek az olyan elektromos berendezések
/ kellékek, melyek jótállási jegyein más szakszerviz van feltüntetve.
Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
A teljesítéstől számított hat hónapon belül a
kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb
feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást Kulcsár
István egyéni vállalkozó nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte
után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a
teljesítés időpontjában is megvolt.
2.
Termékszavatosság
Fogalma: Az új Ptk.
vezette be a termékszavatosság fogalmát, ami azt jelenti, hogy a vállalkozás
által fogyasztónak eladott ingó dolog (azaz a termék) hibája esetén:
-
a fogyasztó követelheti a gyártótól, hogy a termék
hibáját javítsa ki, vagy ha a kijavítás megfelelő határidőn belül, a fogyasztó
érdekeinek sérelme nélkül nem lehetséges - a terméket cserélje ki.
A termék akkor hibás, ha nem felel meg a terméknek a
gyártó által történt forgalomba-hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek,
vagy nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Csere esetén a kicserélt termékre, kijavítás esetén
a termék kijavítással érintett részére vonatkozó kellékszavatossági
kötelezettség a gyártót terheli.
Forrás: http://fogyasztovedelem.kormany.hu/node/146
Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?
Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön - választása
szerint - az 1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt
érvényesíthet.
Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a
hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a
forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem
rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó
általi forgalomba-hozatalától számított (a jótállási jegyen feltüntetett) egy /
két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti
termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó
dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját
termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.
A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági
kötelezettsége alól?
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor
mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
-
a
terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba,
vagy
-
a
hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában
nem volt felismerhető vagy
-
a
termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A
gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Felhívom
figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági
igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági
igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve
kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben
érvényesítheti.
[Ha a vállalkozás
jogszabály vagy szerződés alapján jótállásra köteles, az alábbi 3. pont
beillesztése is szükséges a tájékoztatóba:]
3.
Jótállás
Fogalma: A jótállás - hétköznapi
és közismert nevén „garancia” - azt jelenti, hogy a
jótállást nyújtó fél (eladó) a hibátlan teljesítésért olyképpen felel, hogy a
jótállás időtartama alatt felmerült minőségi kifogás.
Forrás: http://fogyasztovedelem.kormany.hu/node/146
Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?
-
Hibás
teljesítés esetén a szerződés alapján Kulcsár István jótállásra köteles.
Önt milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján?
-
Ha a jótállásra kötelezett kötelezettségének a jogosult
felhívására - megfelelő határidőben - nem tesz eleget, a jótállási igény a
felhívásban tűzött határidő elteltétől számított három hónapon belül akkor is
érvényesíthető bíróság előtt, ha a jótállási idő már eltelt. E határidő
elmulasztása jogvesztéssel jár. A jótállási igény érvényesítésére egyebekben a
kellékszavatossági jogok gyakorlására vonatkozó szabályokat kell megfelelően
alkalmazni.
Mikor mentesül a vállalkozás a jótállási kötelezettsége alól?
A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól
csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés
után keletkezett. Felhívom a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt
kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási
igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont
Önt a jótállásból fakadó jogok az 1. és a 2. pontban meghatározott
jogosultságoktól függetlenül megilletik.
Jótállási
vagy szavatossági igény bejelentésének módja
1.
Személyes bejelentés
A vásárló
bejelentheti személyesen jótállási vagy szavatossági igényét a Szolgáltatónál
(Nyíregyháza, Rákóczi út 82.). Ekkor az Szolgáltató munkatársa a kifogásáról
jegyzőkönyvet vesz fel, amelyben rögzíti:
- a vásárló nevét, címét,
- a termék megnevezését, vételárát,
- a vásárlás időpontját,
- a hiba bejelentésének időpontját, -
a hiba leírását,
- a vásárló által érvényesíteni kívánt
igényt,
- a kifogás rendezésének módját.
Ha a kifogás rendezésének módja a vásárló igényétől
eltér, ennek indokolását a jegyzőkönyvben rögzíti.
A jegyzőkönyv másolatát a vásárló átadja.
2.
Írásban történő bejelentés
A vásárló bejelentheti jótállási
vagy szavatossági igényét a Szolgáltatónak (Szolgáltató címe) küldött levélben,
vagy elektronikus levélben (reklamacio@illathaz.hu ).
Ekkor a levélnek tartalmaznia kell:
- Tárgy mező
Jótállási/Szavatossági
igény bejelentése
- Üzenet tartalma
a vásárló nevét, címét,
a termék megnevezését, vételárát,
a vásárlás időpontját,
a hiba bejelentésének időpontját,
a hiba leírását,
a vásárló által érvényesíteni kívánt igényt.